Holy Crab!

Crab cakes Vandaag vond ik achterin de kast een blikje krabvlees. Hoe en waarom het daar ooit beland is? Geen idee. Wat ik ermee aan moest? crab cakes, natuurlijk! Het blikje was ver voorbij de uiterste houdbaarheidsdatum, dus dat is helaas in de vuilnisbak geëindigd. Omdat ik nog niet eerder crab cakes had gemaakt, ben ik maar eens gaan rondsnorren op internet. Ook had ik nog een recept van een vriendin liggen en alles bij elkaar bracht me tot deze mixture van recepten.

Holy Crab, of gewoon krabkoekjes dus!

ingrediënten:
2 blikjes krabvlees, uitgelekt ongeveer 250 gram 

150 gram gekookte aardappel, fijngeprakt
3 lenteuitjes, fijngehakt
1 kleine rode peper, zonder zaad, fijngehakt
een handvol platte peterselie, fijngehakt
1/2 ei, geklutst
bloem om de koekjes te bestuiven

bereiden:
Laat het krabvlees uitlekken en maak het met je handen fijn. Voeg alle ingrediënten toe en mix het. Dek af en zet minimaal 30 minuten in de koelkast. Vorm mooie ‘burgertjes’ met een doorsnede van ongeveer 8 cm doorsnede (kleiner kan natuurlijk ook!). Bestuif met bloem. Bak de krabkoekjes ongeveer 5 minuten aan beide zijden in olie, of tot ze mooi goudbruin zijn.

Serveer met een frisse salade, of wat waterkers en eventueel een sausje (tartaarsaus, of een sausje van 4 volle el yoghurtmayonaise, 4 fijngehakte cornichons, een half fijngehakt ei, een tl vers citroensap, een el soyasaus en wat peper en zout)

Eet smakelijk!

Geef een reactie

